Skip to content

Laden in Utrecht bij TotalEnergies

TotalEnergies exploiteert in opdracht van de gemeente de publieke laadpalen in Utrecht. We plaatsen palen bij, doen het onderhoud en verhelpen storingen. Daarnaast levert TotalEnergies de (groene) stroom voor deze palen.

Waar plaatsen wij nieuwe palen?
Om elektrisch rijden in de gemeente Utrecht te stimuleren, zorgen wij bij het plaatsen van nieuwe palen voor een optimale dekking. Daarbij houden we o.a. rekening met de aanwezigheid van bestaande palen en het huidige gebruik ervan, en met de verwachte groei van het aantal elektrische voertuigen in de gemeente. Wij plaatsen dus niet per staat of per wijk, maar verspreid door de hele gemeente.
 

Storingen

Soms komt het helaas voor dat de oplaadkabel niet automatisch loskoppelt. Wij kunnen je dan op afstand assistentie verlenen. Bel hiervoor het telefoonnummer dat op de laadpaal staat: 030-4100 887 en houd het unieke TNLP-nummer van de laadpaal bij de hand. Dit 6-cijferige nummer staat op de sticker van de laadpaal vermeld.

Als de laadpaal in storing is, kun je het beste contact opnemen met onze telefonische helpdesk via het telefoonnummer op de laadpaal: 030-4100 887. Onthoud het unieke TNLP-nummer van de laadpaal zodat onze helpdeskmedewerkers de juiste locatie kunnen vinden en je verder kunnen helpen. Dit 6-cijferige nummer is op de sticker van de laadpaal vermeld.

Wanneer het led-lampje rood knippert zodra de laadpas wordt aangeboden, wordt deze helaas niet geaccepteerd. In sommige gevallen komt dit voor als de laadpasaanbieder geen overeenkomst met ons heeft. In andere gevallen kan er iets mis zijn met de laadpas en kan de laadpasaanbieder je verder helpen. Bel ons via 030-4100 887 zodat wij kunnen controleren of het laadpunt correct werkt en checken of de laadpas geaccepteerd zou moeten worden. Indien het een probleem lijkt te zijn met de fysieke pas, verwijzen we je door naar jouw eigen laadpasaanbieder. Zij zijn verantwoordelijk voor de laadpas en kunnen controleren wat het probleem is.

Het is mogelijk om te laden zonder laadpas. Hiervoor heb je de Charge Assist app nodig en een creditcard. Volg de volgende stappen:

➢ Download de ‘Charge Assist’ app.
➢ Koppel je creditcard aan de app.
➢ Plug de stekker in het laadpunt.
➢ Zoek de betreffende laadpaal op. Dit kan op basis van adres of locatie óf scan de QR-code op de paal.
➢ Start de laadsessie via de knop in de app.
➢ Het laden start.

Zodra je het laden wilt stoppen, stop de sessie via de knop in de app. Vervolgens kun je de stekker ontkoppelen.

Het kan voorkomen dat een laadpaal geplaatst is, maar dat hij nog niet actief is omdat er bijvoorbeeld een defect in de paal zit of de aansluiting op het elektriciteitsnet nog niet plaats kon vinden. In deze gevallen bevindt zich een blauwe sticker op de laadpaal die aangeeft dat hij tijdelijk buiten gebruik is. Mocht de laadpaal na een week nog niet operationeel zijn en wil je weten wanneer hij werkt, mail dan naar [email protected]. Voeg hierbij het TNLP-nummer én het adres waar de paal geplaatst is toe. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een reactie.

EVENTUELE STORINGEN VAN OPLAADPUNTEN KUN JE MELDEN OP
TELEFOONNUMMER 030 – 4100 887 OF DOOR EEN E-MAIL TE STUREN NAAR [email protected]